söndag 16 juni 2019

Dag 5 – Brooklyn smorgasburg

Vaknade kl 6 vilket känns lite sent numera. Jag har en del bloggning att göra innan jag tar tag i dagen och idag blev det nästan lite knappt med tid. Kl 9 träffades vi och gick ner ett par kvarter till den diner där vi åt frukost häromdagen.
Det blev french toast för mig som förra gången. Felix tog det också denna morgon. 
Vi åkte ner till 34:th st sedan för lite shopping. Empire state building är så ful nu när de renoverar spiran. Vi delade på oss och gick två timmar för oss själva. I alla fall jag. Felix och Nils gick tillsammans och Fredrik och Helen. Jag köpte kalsonger på K-mart och ett par byxor på Macy’s. Felix köpte en slips (!), en t-tröja och ett par badbyxor. Efter shoppingen åkte vi ut till Bedford ave på Brooklyn. Fel Bedford ave visade det sig och vi krånglade väldigt med helgtrafiken i tunnelbanan. Tågen går glesare eller inte alls och perrongerna är fulla med folk när tågen väl kommer. Det var en pers. Vårt mål var smorgasburg, en matmarknad som hålls varje lördag på sommaren. 

Det finns så mycket god mat där så det är inte sant. Man vill prova allt men måste välja för att inte bli för mätt. Dyrt blir det också. Felix och jag köpte ett antal rätter och delade på. Vi var jättehungriga. Först köpte vi en pizza som vi delade på allihop.
Den var gudomlig. Felix och jag köpte sedan en liten strut med välkryddade pommes frites mer parmesan och koriander på. 
Sedan fyra otroliga mozzarellastick och som avslutning någon sorts tunnbrödsrulle med ägg, strimlad biff och koriander.
Fantastiskt gott alltihop.

Felix och Nils åkte hem från Brooklyn men jag, Fredrik och Helen åkte till min batikaffär ytterligare en bit in på Brooklyn. Ägaren kände igen mig som ”my buddy from Sweden” och jag köpte fyra t-tröjor. De andra köpte också några tröjor. Sedan åkte vi hem i tunnelbanekrånglet igen.

Felix var hemma när jag kom och vi förevisade dagens klädköp för varann. Vi skulle slappa lite och sedan träffas för att hitta på något på kvällen. Men jag orkade inte. Jag blev kvar på rummet och började blogga medan de andra gick ut.

De hade gått uppför Broadway och halkat in på ett ställe som hette Mel’s Burgers och tagit varsin burgare.
När Felix kom hem var det nästan dags att sova. Vi tittade på nyheterna och pratade lite men sen släckte vi och sov.

19 558 steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar