onsdag 19 juni 2019

Dag 8 – Sista heldagen

Vi fick ställa klockan denna morgon på 8 men jag vaknade ändå som tur var kl 7. Jag var jättetrött och kunde gott sovit vidare. Det är först nu man kommit in i amerikansk tid. Lagom till hemfärden. Imorgon åker vi hem.

Fredrik, Helen, Felix och jag gick ner till en diner på Broadway som heter Metro diner. 
Jag åt underbara pannkakor och Felix likaså.
Vi tog sedan tunnelbanan till World trade center igen medan Helen och Fredrik gick av på 34:th st. De skulle till Macy´s och träffa Nils där. Felix och jag åkte ner till Century 21 en sista gång. Jag köpte ett par shorts. Felix köpte en hoddie inne på en Lacostebutik inne på Oculus. Sedan åkte vi hem. Det regnade ymnigt när vi klev ur tunnelbanan.

Vi låg på rummet en stund och gick sedan ut i regnet för att få lite sen lunch. 
Felix tog en burrito och jag en taco. Sötpotatisfrites köpte vi till men inte guacamole. En skål guacamole kostade 10 dollar. När vi ätit gick vi tillbaka till rummet och återtog våra platser i sängarna. Strax före kl 17 blev Felix rastlös och ville ut. De andra var också på gång att gå ut så vi följde med. Vi gick ner till Riverside park men det började regna igen så vi drog oss tillbaka mot Broadway igen. I korsningen 99:th och Broadway lämnade jag sällskapet och gick hem igen. Jag började få magknip och det var inget roligt att gå runt i regnet. Jag gick till hotellet och lade mig lite igen. Jag började förbereda lite för morgondagens hemresa också.

Felix och gänget gick och käkade hamburgare men jag låg på rummet. Lagom till att Felix kom hem så hade jag blivit hungrig. 
Jag gick ner till den indiska restaurangen runt hörnet och åt Palak Paneer som var otroligt god. Jag fick papadums med mintsås även denna gång. Jag ska göra egen sås när jag kommer hem. Jag har hittat recept på nätet. Felix packade också sin väska ikväll och vi sa God natt till varann för sista gången i New York denna gång.

12 846 steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar