onsdag 19 juni 2019

Dag 7 – Farväl Ivar

Jag lyckades hitta nätverk på JFK så därför kan jag blogga redan nu.

Vaknade sent och var trött. Gick ner till Broadway men lyckades inte ladda upp dagens blogginlägg. Dessutom hade jag inte fått bilderna från Felix för gårdagen ännu. Jag insåg att jag inte skulle hinna publicera inlägget på förmiddagen. Jag duschade och åkte upp till 145:th st och gick därifrån upp till 161:st st vid Yankee stadium. 
Jag skulle träffa Ivar och luncha med honom för sista gången i år.
Vi skulle träffas på restaurangen ”Molino Rojo” där vi åt förra gången och det var så gott. 

Jag tog samma rätt som förra gången. När vi ätit åkte vi till hotellet och hämtade Felix. Nils ville inte med och Fredrik och Helen var inte hemma. Vi gick till ett köpcentrum som heter East river plaza. 


Från parkeringsdäcket där har man en bra utsikt ner över Manhattan. De enda två butikerna som var intressanta för oss var Burlington´s och Marshalls. Jag köpte ytterligare en skjorta och Felix köpte en t-tröja. Det är helt otroligt. Jag har köpt fyra skjortor i år. Det brukar vara omöjligt att hitta annars. Vi tog en varsin pizzaslice på ett ställe som hette Patsy´s som Ivar kände till. Felix tog två och de var underbara.
Sedan kom det oundvikliga farvälet av Ivar. Det är lite ledsamt och jag vet aldrig om jag kommer tillbaka hit igen.
Felix och jag åkte till rummet och slappade.

Vid sjutiden var det dags att röra på sig igen. Felix skulle möta resten av gänget och jag skulle på ”dejt”. Jag och Su skulle träffas i korsningen 6:th ave och 23:rd st kl 20:45 som det blev avtalat till sist. Inte kl 23 som hon trodde igår kväll. 
Sverige möter tydligen USA även i Frankrike. Vi åkte i hennes bil till 10:th ave och gick upp på the Highline där.



Det var väldigt trevligt att gå där när det var mörkt. Träden som kantar gångstråket var upplysta underifrån och det var inte mycket folk. Dessutom var det nästan fullmåne. Vi satte oss och pratade en stund och jag bjöd henne på mörk choklad.

Här speglar vi oss i The Vessel. Tyvärr så har jag så svårt att förstå vad hon säger. Det kan gå hela meningar utan att jag förstår ett enda ord. Då blir ju samtalet lite konstigt förstås. Vi tog i alla fall farväl i bilen när hon skjutsat hem mig ikväll igen. Vi ska hålla kontakten och om jag kommer hit igen ska jag kanske höra av mig. Kl 23 var jag hemma igen och Felix vaknade när jag kom hem.

Tyvärr har det ramlat ur minnet vad Felix och gänget gjorde på kvällen.

28 830 steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar